stephen-dawson-qwtCeJ5cLYs-unsplash

Bevezetés az online marketing világába I.rész

Ebben a cikkben az online marketinget fogjuk szét bontani és mindegyikről külön külön részletesen átbeszélni! Megvizsgáljuk, hogy mi is az az online marketing, kinek van rá szüksége és milyen egységekből áll össze!


Mire jó?

Mi a jelentősége az online marketingnek 2021-ben? Mivel tudja elősegíteni a vállalkozásod elérését?
Ahogyan haladunk előre a technikai fejlődésben úgy fejlődik a reklámozási szokásaink is, korábban a magazinokból utána a rádióból majd később a televízióból értesültünk a leghamarabb az éppen akciós termékekről, szolgáltatásokról.
Az online marketing a jelen kor legmeghatározóbb reklámterülete, mivel az emberek jelentős többsége már valamilyen platformon is, de képes az internetelérésre, ahol a hirdetések tömkelege fogadja! Ezért egyre többen állnak át az online vásárlás valamilyen formájára.

Az interneten rengeteg fajta weboldallal találkozik az ember, szinte minden igényére van valami megoldás, legyen például egy webshop, ahonnan egyszerűen be tudja szerezni a születésnapi ajándékokat vagy könnyedén tud időpontot foglalni egy étterembe. Szóval manapság ami nincs az interneten az nem is létezik.

Az online marketing pont ezért is egy remekül működő terület, ahol a mai cégek, vállalkozásoknak muszáj foglalkozni, ha versenyben akarnak maradni vagy ügyfeleket akarnak szerezni.

Ha szeretnél rálátást kapni az online marketing alapjaira akkor ez a cikk pont neked készült!

Mi is az az online marketing?

Az online marketing egy márka vagy termék reklámozása, népszerűsítése valamilyen online csatornán, például az interneten. A cégek többségének már van egy konkrét célközönsége, amit potenciális vásárlók alkotnak, az online marketing pont azt segíti elő, hogy a termék vagy szolgáltatás valamilyen úton az online téren keresztül ( például: Facebook, Instagram ) eljussanak hozzájuk!

A cégek szolgáltatások üzenetét, termékeit számos módon képes az ügyfelekhez eljuttatni az online marketing.

  1. A cég saját weboldalán keresztül
  2. Közösségi média profilján keresztül
  3. Online hirdetéseken keresztül
  4. Emailen keresztül
  5. Vagy egyéb médiumokon keresztül

Habár ez elég egyszerűen hangzik, a cégeknek nem elegendő egy weboldal ahhoz, hogy eljussanak a vásárlókhoz, hanem minél jobban ki is kell tűnniük az online térből, minél jobban láthatóvá kell tenni magukat a nagyobb elérések érdekében – ebben van segítségükre az online marketing!

Jelen világunkban az emberek szeretnek bizonyos termékekről ismertető dokumentumokat olvasni, vagy bemutató videókat nézni a Youtube-on. Így a vásárlási szokásuk nagyban megváltozott, mivel nem kell már mindenért a legközelebbi szakboltba elmenni, hanem otthonról egy olyan webshopból amire szükségük van megrendelik azt. Ha a vásárlásuk mégis fizikailag a boltban történik meg, azelőtt nagy eséllyel utána néztek a terméknek az interneten.

Az online marketing feladata az, hogy a vásárlókat a vásárlási folyamataiknál, a leghatékonyabb és leghatásosabb üzenetekkel célozza meg őket!

Az online marketing főbb elemei.

Az online marketing rengeteg taktikát, stratégiát, eszközt, csatornát és eljárást foglal magában.

  1. Webhelymarketing – holnapkészítés
  2. Keresőoptimalizálás – SEO
  3. Tartalommarketing
  4. Közösségi média marketing
  5. PPC hirdetések
  6. Email marketing

Ebben a cikkben a Webhelymarketinggel fogunk foglalkozni. Nézzük is meg a legfontosabb elemeit!

Webhelymarketing – holnapkészítés

Az online marketing legfontosabb része az az, hogy legyen egy weboldala a cégnek szolgáltatónak, enélkül nem lehet, mondhatjuk úgy is, hogy a marketing tölcsér vége! Ennél a résznél a legfontosabb az, hogy legyen egy minőségi weboldala cégnek, ahol az ügyfelek megismerkedhetnek termékeikkel vagy szolgáltatásaikkal, mert általában itt válnak potenciális vevőkké.

Ha nemtudod, hogyan kell weboldalt készíteni, olvasd el a hogyan készíts weboldalt magadnak? rovatunkat

Egy jó Weboldal fél siker!

Ha a weboldalad nem tökéletes akkor az online marketing kampányok sem lesznek eredményesek. A dizájn fogja meg az emberek figyelmét legelőször, ez fogja vonzani a márkád felé őket! Mivel a weboldaladon fog történni az ügyfelek potenciális vásárlókká alakulása, így az online kampányok nagy része az arra törekszik, hogy a weboldalad felé terelje, irányítsa őket!

Az első kapcsolatteremtési pont az a weboldal! Ezért nagyon is fontos az, hogy jó benyomást keltsen az ügyfelekben. Egy modern letisztult weboldal nagyobb mértékben tartja meg és alakítja vásárlóvá az ügyfeleket mint egy elavult weboldal! A weboldalnak szüksége lesz egy igényes megjelenésre, használnia kell a színek harmóniáját, valamint a különböző képeket, grafikákat vagy egyéb vizuális elemeket arra, hogy felkeltse a látogatók figyelmét!

A külső nem minden!

A weboldalad az online marketinged főhadi szállása, a kampányok központja. Ide vonzza be a lehetséges vásárlókat, ezért nagyon fontos az is, hogy az oldal technikailag is optimalizálva legyen! Ez azért fontos, hogy az oldalad tökéletesen működő képes legyen és minden elemével arra sarkalja a látogatót, ügyfelet, hogy megszeresse a terméket, szolgáltatást és vásárlóvá váljon. Fontos ezért, hogy a weboldalad letisztult legyen, a látogatós könnyen tudjanak tájékozódni rajta vagyis legyen könnyen navigálható az oldal, egyértelműnek kell lennie annak, hogy a vásárlók, hogyan tudnak például rendelni az oldalról vagy, hogyan találják meg a megrendelt áru átvételi pontját stb. Vagyis összefoglalva egyszerűnek kell végigvezetni az ügyfeleket addig amíg vásárlókká nem alakulnak!

A mai világban az emberek döntő többségében rendelkeznek valamilyen fajta mobil készülékkel, amin van internet elérésük. Az autóban, buszon, vonaton utazva, vagy a Supermarketben a kasszánál sorban állva folyamatosan ezeket a készülékeket nyomkodják. Ezért elengedhetetlen az, hogy a cégek weboldala minden készüléken tökéletes képet mutasson, amit reszponzivitásnak nevezünk. Ez nagyban elősegíti azt, hogy bárki, bárhol, bármiről elérje a weboldalukat és megtalálja a termékeiket, szolgáltatásaikat!

Összegzés

Ebben a cikkben megismerkedhettünk az online marketing legfontosabb elemével, a weboldallal és annak kritériumaival, következő cikkünkben a Keresőoptimalizálással vagysi SEO-zássaal fogunk részletesen foglalkozni!

Ha szeretnél még érdekes cikkeket olvasni az online világról akkor látogass el a honlapkiado.hu weboldalra és böngéssz a cikkek között!

Leave a Comment