Bevezetés az online marketing világába II.rész

Az online marketing egy márka vagy termék reklámozása, népszerűsítése valamilyen online csatornán, például az interneten. A cégek többségének már van egy konkrét célközönsége, amit potenciális vásárlók alkotnak, az online marketing pont azt segíti elő, hogy a termék vagy szolgáltatás valamilyen úton az online téren keresztül ( például: Facebook, Instagram ) eljussanak hozzájuk!

Online marketing 1 kep

Keresőoptimalizálás – SEO

Ebben a cikkben kicsit górcső alá vesszük a keresőoptimalizálás folyamatát! Beszélni fogunk arról mi is az a keresőoptimalizálás és arról is, hogy milyen eszközök segítenek nekünk ebben, mind ingyenes, mind fizetős változatok szemszögéből!

Vázlat szerűen így fog kinézni a mai cikk:

  1. Keresőoptimalizálás mint fogalom
  2. SEO célja
  3. Ingyenes SEO eszközök
  4. Fizetős SEO eszközök

Kezdjük is el!

1.Keresőoptimalizálás mint fogalom

A keresőoptimalizálás ( vagyis SEO, innentől így fogok hivatkozni rá ) egy folyamat aminek az célja, hogy a tartalmakat a weboldaladon vagy webshopodon magasabb helyezésen érjék el a felhasználók a keresőmotorok (Google, Yahoo, stb..) találatai között.

A SEO egy egyedi eleme az online marketingnek. Mivel a felhasználók először a keresőmotorokon keresztül keresnek rá a termékekre, ezért a SEO nemcsak egyedi, de a legfontosabb eleme is az online marketingnek.

2.A SEO célja

A SEO-zás nem egyszerűen abban segít, hogy a weboldalad vagy webshopod termékeire irányítsa a vevőket és ezzel több forgalmat generáljon, hanem a bevonzás minőségét is javítja. De mik is azok a minőségi bevonzások? A jó minőségű forgalom azt jelenti, hogy olyan felhasználók jutnak el az oldaladra akik ténylegesen érdeklődnek a terméked iránt és nagy valószínűséggel válnak vásárlóvá.

A gondosan kiválogatott kulcsszavakkal biztosíthatod a termékednek a valódi minőségű bevonzást vagyis ténylegesen érdeklődő felhasználókat. Így a termékeid olyan emberek előtt jelennek meg a kulcsszavak segítségével akik a termékeiddel kapcsolatos kulcsszavakra keresnek rá.

3.Ingyenes SEO eszközök

Egy régebbi cikkben részletesen írtam már ezekről az eszközökről, a cikket itt találod

Kattints ide a megtekintésért!

Rengeteg ingyenes lehetőség adódik a SEO-ra, ilyen például a Yoast seo eszköze vagy az All in one SEO, de a Google alap eszközei is jó lehetőséget nyújtanak a SEO-ra.

1. Yoast SEO

A Yoast rengeteg lehetőséget ad a termékeid vagy bejegyzésed SEO-zására, automatikusan generálja neked a webhely-térképeket, segít neked a kiválasztott kulcsszavaknál azzal, hogy mennyire megfelelő egy adott terméknek vagy bejegyzésnek az a kulcsszó. Persze ennek is van fizetős változata, amivel több kulcsszót is be tudsz állítani és növelni az elérésedet.

2.All in one SEO

Az All in one SEO eszköz ugyanazt tudja mint a Yoast csak annyi különbséggel, hogy a webhely-térképet nem adja hozzá automatikusan, ebben az esetben ezt manuálisan kell elvégezni. Viszont a termékek vagy bejegyzések SEO-zásánál sokkal érthetőbben magyarázza el, hogy mik lehetnek különböző problémák a kiválasztott kulcsszóval.

3.Google eszközök

Google Search Console

Google Search Console az ingyenes SEO ezköszök közül a legjobb akkor, ha a kedvező organikus elérés a cél!

Miket tud?

  • Indexelési kérelem, sitemap
    • Leadhatunk különböző kérelmeket, ilyenek például a indexelési, oldaltérkép. Ezen kérelmek segítségével jelenhetnek meg új tartalmak a keresőben.
  • Analytics
    • A weboldalunk teljesítményét tudjuk itt figyelni, megtudhatjuk, hogy melyik kulcsszavakra jelenik meg az oldalunk. Megtudhatjuk melyik helyen és hányszor jelent meg az oldalunk.
  • Hibajavítás
    • A Google Searc Console megmutatja neked azokat a hibákat az oldaladon, amik gátolják a keresőmotorban való előrébb helyezést!

Google Ads

  • A Google saját fejlesztésű kulcsszókutató szoftvere a Google Ads. Ezen funkción belül olyan kulcsszóötleteket találsz amiket magadtól nem is sejtettél volna. ezekkel a kulcsszavakkal könnyeben tudsz a keresőben előrébb lépni. Megcélozhatod vele a közönséget, hogy nagyobb eléréseket generálj. Kifejezések és URL alapján is kereshetsz új kulcsszavakat, majd a releváns tartalmakat egy Excel fájlba exportálhatod.

Google Trends

Ezen eszköz segítségével megtudhatjuk, hogy adott időben és adott helyen mely kulcsszavakra kerestek rá a legtöbbet.

  • Tartalomgyártáshoz
    • Össze tudod hasonlítani vele a témákat az aktuális trendekkel.
  • Keresési szokások
    • Ezekhez tudod igazítani a tartalmaidat, a visszatérő kulcsszavakkal előre is tudsz tervezni tartalmat az oldaladhoz.
  • Kulcsszókutatáshoz
    • Megtalálhatod vele a kapcsolódó témaköröket.

Google Pagespeed Insights

  • A weboldalad betöltési sebességét tudod mérni a Google Pagespeed Insights-al. Az emberek türelmetlenek olyan oldalakkal szemben amik lassan töltenek be, így segít megtalálni a betöltést hátráltató hibákat, és tanácsot ad azok kijavítására, amivel nő az oldalbetöltési sebességed. Mellékesen a Google szereti előrébb helyezni azokat az oldalakat a keresőben amelyeknek magas a Page Speed Insight száma.

4.Fizetős SEO eszközök

1.SEO Power Suite

SEO Power Suite egy 4 programból álló asztali alkalmazás, amit könnyedén letölthetünk, valamint az árazásában is van különbség. A SEO Power Suite-nál egyszeri maghatározott összeget kell kifizetni, függően attól, hogy melyik csomagot választod. A megvásárlás után 6 hónap megkapjuk hozzá a frissítéseket, a fél év lejárta után viszont elő kell fizetnünk a Search Algo Update-re. Ezek a frissítések biztosítják nekünk azt, hogy a szoftverek mindig naprakészek legyenek, és kompatibilisek legyenek az aktualitásokkal.

2.SEMRush

Népszerű SEO szoftvernek számító SEMRush, szintén rengeteg funkcióval rendelkezik. A SEO szakértők munkáját nagy mértékben megkönnyítheti. Természetesen ennek a szoftvernek is van ára, viszont rendelkezik kedvező csomagokkal.

  1. Pro (119.95$/hónap)
  2. Guru (229.95$/hónap)
  3. Business (449.95$/hónap)

Funkciói:

  1. Analytics Reports
  2. Keyword Gap Analysis

Leave a Comment